ett tag sen nu

Tänkte berätta nu vad jag gjort på praktiken hittills..

- Onsdags så fick jag väga upp halm.. Sen så fick jag fodra hästarna och ge grisarna mat.. Sen så fick jag väga upp ny mat.. och sedan fodra hästarna..


- Torsdag så hjälpte jag Anna och leda hästarna från ena hagen till en annan för dom skulle hugga ner skog i den hagen där hästarna stod. Sen så fick jag fodra hästarna, sen så fick jag väga upp ny mat.. Sen fick jag gå en promenad med húginn, jätte söt häst =).. Sen fick jag väga uipp mer foder till hästarna..


- Fredag så fick jag först fodra shettisarna och bjartur.. Och ge grisarna mat och vatten.,. Sen fick jag väga upp foder till alla hästar.. Så vart 26 påsar tror jag med sammanlagt 142 kilo allt som allt i påsarna.. Hehe.. Sen gick jag promenad med húginn. Sen så mockade jag boxarna.. Sen vissade Anna hur man städade ur stallet.. Sen så hjälpte jag anna att leda in 2 hästar i stallet så fick jag borsta dom.. Så jag fick borsta 3 hästar.. Jobbigt :P  Sen så var jag tvungen att gå så jag inte skulle missa bussen..

 

Förra veckan så var jag på praktiken.. Efter praktiken så åkte jag till älsklingen. Vi har inte gjort så mycket.. I helgen var vi hos min pappa.. Älsklingen hjälpte Macke med en kärra lite där i lördags.. Sen har vi bara tagit det lungt i helgen.. Igår så kom vi hem från pappa... Tog det bara lungt.. Jag gick inte till praktiken idag.. Har så jävla ont i kroppen.. Idag vet jag inte vad som händer.. Pusspuss

// Liina
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!