16/11

Idag så åkte vi från resecentrum klockan 7.10 och åkte mot Borås! Vi stannade i cirka 10 minuter i Jönköping. När vi kom fram till Borås så var klockan cirka 10.10. Då gick vi i cirka 5 minuter till saga teatern. Där lämnade vi in våra väskor och åt lunch. Efter vi hade ätit så gick vi till textil museet där vi vart guidade på neder våningen i det som kallades maskin parken. Det var rätt intressant det han berättade. Han berättade om hur det var förr i tiden och så visade han hur maskinerna funkade. Sedan gick vi upp på över våningen där vi vart guidade av någon tjej. Och den utställningen var om Karin Larsson. Hon berättade om Karin och om att det var hennes man som vart känd men att det grundade sig på Karin, eftersom att han målade av henne i hemmet och det. Det var intressant. Det som var viktigast tyckte jag var att få veta att Karin inte brydde sig om klädseln utan att det skulle vara bekvämt. Sedan fick vi jobba själva och göra egna saker. Men jag var trött och frös så jag gjorde ingenting. Jag vilade. Vid klockan 16.00 så gick vi tillbaka till Saga teatern där vi hämtade våra väskor. Sedan gick vi i cirka 5 minuter till vandrar hemmet. Så vart vi indelade hur vi skulle sova. Jag vart med Alice och Ida.. Så vi gick till våran lägenhet och gjorde oss i ordning. Efter det gick vi till Mc Donalds och åt. Efter det gick jag och Alice ut och rökte och några Tyskar pratade engelska med oss hahaha. Jag och Alice gick runt lite i staden. Sedan gick vi tillbaka till Mc Donalds där dom andra satt kvar. Så gick vi tillsammans till våra lägenheter. Jag och Alice gick ner till affären och handlade och gick sedan tillbaka. Så var vi på rummet en stund och sedan gick vi ner till Rebecka och dom och där satt även alla andra och umgicks. Spelade lite spel och hade kul.. Efter det gick vi till våran lägenhet då Alice öppna frysen och sa att det låg blod där. HAHA. Så jag gick ut och prata med Sanna och. Det roligaste var nog på kvällen då Alice fick något flipp och sa att hon inte fick röra golvet och hoppa mellan sängarna och hade allmänt tråkigt, Tror hon var övertrött men till sist så la hon sig ner och då kunde vi äntligen sova!
// Liina
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!