Tisdag

Idag så är en olycksdrabbad dag! 
 
Det börja med att vi alla försov oss i huset. Och givetvis innebär det stress.. Jo givetvis stress nerför trappen också vilket jag borde lärt mig att man inte ska ha.. 
 
Men så skulle jag gå ner men det hela sluta med att jag kanade ner från hela trappen. Tappa väl fotfästen.. haha
Så där redan borde jag vänt och gått och lagt mig igen..
Men istället går jag ut med hunden, så hade jobbarkompisen åkt upp för att hämta mig.. Riktigt snällt. 
Så vi åkte till jobbet.. 
 
På jobbet städa jag det bås jag ska sätta ett badrum i men efter ett tag börjar jag må illa så går och vilar.. 
Då kommer E och säger att jag får gå hem istället.. Så då tänkte jag göra det men typiskt hade bussen gått 10 minuter innan och nästa gick inte förens en och en halv timme.. Så besluta mig för att åka till hovsta och gå hem 6 kilometer istället.. 
Påväg till bussen upptäcker jag att ena min grej till headsetsluren är borta- igen. 
Och så ringer läkaren och säger att jag inte får tillbaka min concerta så fick ett litet ryck på honom också.. Men det behövde han nog.. Vart arg och sa det att dom måste ge mig den igen då jag bara spyr av stratteran. Men det ville dom inte förstå och då sa ja till honom att då kan ni komma och besöka mig när dom tvångsmatar mig på sjukhuset era parasiter.. Jag var nådigt förbannad.. 
 
När jag sitter på bussen så ser ja där ja ska gå av men ja kollar bara på alla andra som går av utan att gå av själv.. Ganska irriterande faktiskt för jag vill ju säkert gå extra i onödan när jag fryser och det blåser.. 
Så visar gpsen fel också.. Så gick fel.. Men tillslut hitta jag rätt.. 
Gav upp det där med att gå hem då jag fått skoskav också! 
Men så sitter jag vid busshållsplatsen och upptäcker att det är cirka 40 minuter tills bussen går så jag tog beslutet att gå i alla fall.. Så gick och gick och gick och tillslut kollar jag på klockan och söker när bussen ska vara vid den hållplatsen ja kommit fram till och det var bara 3 minuter så jag väntade och fick åka buss i alla fall dom 3 sista hållplatserna.. 
 
Väl hemma så släppte jag ut lilla vovven men hon va inte snäll för hon trampa mig rakt på min onda tå.. Men det gick bra i allafall.. 
 
Väl inne fick jag mig ett gott skratt då jag kollar i frysen och första tanken va: Vart e liket? HAHAHA
Men det var bara Dennis som hade råkat lägga sina kläder i frysen medans han kolla efter bauget.. För jag ropa på han och fråga vems kläder det va i frysen då han säger- aha var det där ja la dom haha.. Då är man trött.. 
 
Så skulle ja vila lite innan mitt möte. Men nej då. Först plingar telefonen sen facebook och så började hundarna yla ikapp så gav upp det där med att försöka sova en stund.. För gullTina ringde också just när ja höll på att somna och då gav ja upp..
 
Mötet gick bra i alla fall.. 
Och senare under kvällen tog ja det bara lungt och vilade mig.. 
 
 
 
 
// Liina
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!